Tres agrupaments de MEG, guardonats als Premis Jaume Ciurana de Civisme

Els projectes de l’AE Montnegre, l’AEiG Mare de Déu de Núria i l’AEiG Terra Plana van ser reconeguts al 26è Premi Jaume Ciurana a l’actuació cívica juvenil. Els guardons són una iniciativa del Departament de Benestar Social i Família impulsada per la Fundació Josep Sans.

Aquest dilluns 22 d’octubre es van lliurar a Barcelona els Premis de Civisme del Departament de Benestar Social i Família, entre els quals hi ha el Premi Jaume Ciurana. Aquest guardó, impulsat conjuntament amb la Fundació Josep Sans, distingeix els grups de joves que hagin realitzat una acció cívica meritòria, voluntària i gratuïta, en algun indret dels Països Catalans. En aquesta edició s’hi han presentat 30 projectes i han estat premiats tres agrupaments de Minyons Escoltes i Guies de Catalunya.

En la categoria “En la millora de l’entorn natural”, el primer premi ha recaigut al grup de Pioners i Caravel·les de l’AE Montnegre, de Calella (Demarcació de Girona), per l’activitat "Disseny i Reordenació de la Plaça de Sant Andreu de l’Arboceda", situada al Parc Natural del Montnegre i el Corredor, gairebé desapareguda per l'abandonament i el mal ús. Aquí podreu trobar més informació sobre el projecte.

El segon premi de la categoria ha estat concedit a la colla Dinizulú de l’AEiG Mare de Déu de Núria, de Barcelona (Demarcació del BarcelonèsSector IV), per l’activitat “Servei Ambiental amb La Fageda”, netejant i desbrossant un espai per recuperar-hi una antiga pastura de principis del segle XX.

D’altra banda, en la categoria “En favor de les persones”, el jurat ha atorgat una menció especial a l’AEiG Terra Plana, de Belianes (Demarcació Nord-Occidental), per l'organització anual de la Marxa Ecològica i per La Pau, en reconeixement als 27 anys d'aquesta activitat en pro de la solidaritat, la convivència social i el respecte per la natura (més informació sobre l’última edició de la marxa en aquest enllaç).

Els grups guardonats amb el Premi Jaume Ciurana han rebut un diploma del Grup d’Antics Escoltes i Guies Sant Jordi de la Fundació Josep Sans, l’entitat impulsora de la modalitat. El jurat dels premis ha estat presidit per la directora general d’Acció Cívica i Comunitària, Violant Cervera, i ha comptat amb la participació de la vídua de Jaume Ciurana, Dolors Llevadot; el subdirector general de Joventut, Manel Ros, i els representants del Grup d’Antics Escoltes i Guies de la Fundació Josep Sans, Manuel Subirà i Jordi Costa.

En l’acte dels Premis Civisme es van lliurar també el Premi Serra i Moret per a obres i treballs sobre civisme en llengua catalana i el Premi Civisme als Mitjans de Comunicació. Els guardons, convocats per la Direcció General d’Acció Cívica i Comunitària del Departament, tenen com a objectiu la promoció del civisme en la societat catalana des de diferents àmbits d’actuació. L’acte de lliurament, celebrat a l’Auditori de Barcelona, va estar presidit pel conseller de Benestar Social i Família, Josep Lluís Cleries.

Aquí hi trobareu fotografies de l'acte:

Podeu trobar més informació i consultar el llistat complet de premiats en aquest enllaç.

Si voleu trobar idees per a projectes ambientals o compartir els vostres, consulteu aquesta pàgina.

Moltes felicitats a tots els premiats!