L’AEiG Montpalau de Pineda i la Demarcació del Barcelonès, guardonats als premis Jaume Ciurana

El projecte “Desmarca’t: som servei, fem recapte” i la recuperació de l’Erola d’Hortsavinyà van ser guardonats ahir als Premis de Civisme a l’Actuació Cívica Juvenil 2013. Moltes felicitats a tots!

Els Premis de Civisme a l’Actuació Cívica Juvenil 2013, també coneguts com els Premis Jaume Ciurana, són uns guardons impulsats pel Departament de Benestar Social i Família de la Generalitat de Catalunya i la Fundació Josep Sans. Consten de dues categories: “En favor de les persones” i “En la millora de l’entorn natural”. En l’edició 2013 dels premis hi podien optar projectes realitzats durant l’any 2012.

En la categoria “En la millora de l’entorn natural”, el Primer Premi Jaume Ciurana 2013 va recaure en l’Agrupament Escolta i Guia Montpalau de Pineda (Demarcació de Girona). Segons el veredicte del jurat, el premi és “per les diverses tasques de condicionament del medi natural als entorns d’Hortsavinyà, a la Serra del Montnegre, i per la recuperació de l’antic Aplec de l’Erola, festa que comptà amb un gran nombre de participants en les múltiples activitats tradicionals i festives que hi tingueren lloc.”

El segon premi d'aquesta categoria va ser per l’Associació La Canonja 3 de la vila del mateix nom al Tarragonès, per l’organització de les “Vesprades a l’Hort 2012”. El tercer premi d’aquesta categoria es va declarar desert.

En la categoria “En favor de les persones”, el Tercer Premi Jaume Ciurana 2013 va recaure en els infants i joves dels 28 agrupaments de la Demarcació del Barcelonès que van participar en el projecte “Desmarca’t, Som servei, fem recapte”. Van aconseguir en una jornada més de quinze tones d’aliments, per a les necessitats del “Banc dels Aliments” de Barcelona, en la seva campanya de Nadal.

El primer premi d’aquesta categoria va recaure en diversos agrupaments d’Escoltes Catalans pel projecte “La Murga, pel dret a un habitatge digne”, dut a terme durant les vacances de Setmana Santa, realitzant tasques de rehabilitació en set habitatges del barri de Ciutat Vella de Barcelona, ocupats per persones sense recursos.

El segon premi d’aquesta categoria va ser pel grup de joves del JIS de l’Hospitalet de Llobregat, que com a concreció de les jornades “Mira endavant!”, varen elaborar el diari de vuit pàgines “Jove, Mira Endavant”. El Jurat també va atorgar una Menció Honorífica a la Fundació Catalana per a la Paràlisi Cerebral, pel “Projecte de Captació, Formació Seguiment i Fidelització del Voluntariat”; i a la Fundació Marianao de Sant Boi de Llobregat, pel programa “E.S.F.E.R.A.” JOVE.